Om VEE

Elevforeningen arrangerer i løbet af året flere forskellige arrangementer, som giver mulighed for at gamle efterskolevenner kan mødes og være sammen. Blandt disse arrangementer er:

Fredagsvolley

Hallerne på Vesterbølle Efterskole åbnes en fredag aften for nuværende og tidligere elever, der finder sammen i hold og spiller imod hinanden i denne toneangivende sport på VE. For de som ikke prioriterer at skulle skifte til sportstøj, er der rig mulighed for at hygge sig sammen på efterskolen eller juble på tilskuerpladserne. Elevforeningens bestyrelse sørger for, at der bliver åbnet en Café, hvor der er mulighed for at købe lidt sødt til tanden og aftenen slutter af med aftensang i foredragssalen.

 

Café VE

Caféen er åben og der er mulighed for at købe en masse lækkerier, vi tænder op for musikken og lyskæderne – og så er rammerne sat for en hyggelig aften. Café VE er muligheden for at komme tilbage til Vesterbølle Efterskole og være sammen med gode venner fra efterskoletiden. Vi spiller spil, snakker og griner sammen. På de gode gange afholder vi med hjælp fra efterskolens musiklærere en klassisk sangtime med 100+ decibel. Aftenen afsluttes med aftensang, som dengang man selv var efterskoleelev.

 

Bål og bowling

Bål og bowling er det nyeste  tilbud fra Elevforeningen!
Det er et arrangement, der byder på sjov på bowlingbanerne, HYGGE, bål med snobrød, skumfiduser, og guitarspil. Fællesskabsfølelsen bobler til dette arrangement.

 

Elevstævne

Det årlige elevstævne er elevforeningens store arrangement. Tidligere elever og lærere tropper talrigt op til en dag fyldt med godt humør og gensynsglæde. Dagen starter som regel om formiddagen med gudstjeneste i Vesterbølle Kirke, hvorefter efterskolen er vært for et dejligt måltid i hallen til de mange fremmødte. Eftermiddagens program indeholder både gymnastikopvisning, folkedans og andre aktiviteter som volleyball, fodbold og rundbold. Elevforeningens årlige generalforsamling finder også sted ved elevstævnet og her udpeger foreningens medlemmer bl.a. medlemmer til bestyrelsen.